Ofte stilte spørsmål

Er det noe du lurer på?

Se for deg at 100 personer besøker nettsiden din hver måned, og at en kunde i snitt er verdt 25.000,-

Dårlig nettside
1 av 100 (±1) blir ny kunde = 25.000,-/mnd

Proff nettside
5 av 100 (±2) blir ny kunde = 125.000,-/mnd

Her er 8 måter kundene blir bedre med en nettside:

1. Flere av de riktig type kundene/oppdragene.
2. Kortere salgsprosess, siden kunden vet mer hva de går til.
3. Spar tid ved å slippe kunder som missforstår hva dere driver med.
4. Hvis du f.eks. synes du bruker for mye tid i telefon kan man vektlegge at kunder skal ta kontakt via e-post eller skjema isteden (evt motsatt).
5. Tiltrekk nye ansatte ved å presentere firmaet som en flott arbeidsplass.
6. En nettside bygger tillit og er god kundeservice.
7. Du kan bruke den økte etterspørsel til å justere opp prisen og få mer fortjeneste på jobbene.
8. Kanskje best av alt, du mister mindre kunder til konkurrentene.

Det tar vanligvis en til to uker. Hvor raskt vi kan sette i gang prosjektet avhenger av hvor lang ventelisten er.

En god nettside bør inneholde følgende:

  • Kundeomtaler
  • Referanser
  • Beskrivelse av hva dere gjør og hvorfor dere gjør det
  • Tydelig beskrivelse av deres tjenester
  • Kontaktinformasjon som er enkel å finne
  • Relevante sertifikat og godkjenninger
  • Hvilke steg man må ta for å bli kunde
  • Kundefordeler og garantier
  • Portrettbilde av hver ansatt og telefonnummer
  • Bilder kunden kan identifisere seg med
  • Tydelig handlingsoppfordring

Generelle prinsipper:

  • Potensielle kunder kommer ikke til nettsiden for å lære om bedriften din, de ønsker å lære hvordan din bedrift kan hjelpe dem.
  • Vær kort og presis
  • Unngå kompliserte ord og faguttrykk
  • «If you confuse, you loose»

Når vi produserer innhold til en nettside spør vi alltid oss selv:

  • Har det jeg skriver noe å si for kunden?
  • Gjør det jeg skriver at det blir enklere å ta avgjørelsen om å bli kunde?
  • Er det jeg skriver manipulerende eller for «pushy»?
  • Viser jeg hvordan kunden kan komme seg fra hvor hen er idag til hvor hen ønsker å være imorgen?
  • Kan jeg skrive litt om kundens problem og negative følelser rundt det problemet uten å presse for hardt?
  • Blir det jeg skriver for upersonlig og generelt?
  • Eventuelt for personlig eller for mye personlighet?

Det er også selvfølgelig veldig viktig at våre kunder kontrollerer at informasjonen er korrekt og stemmer overens med bedriftens identitet og verdier før noe bli publisert.

For oss handler en nettside om å løse problem og oppnå resultater. Vi fokuserer kun på det som faktisk betyr noe for din bedrift og dine kunder. En nettside skal være effektiv, gjennomtenkt og gjennomført slik at både du og dine potensielle kunder kan få en bedre hverdag.

Utviklerene man bør holde seg unna:

  1. De selvhevdende: De som prøver å flotte seg med kompliserte fagutrykk.

    F.eks. Front end, back end, responsivt og innovativt design, SEO, lean, agile, kildekode, integrering, SSL sertifikat, CRM system, wireframes, UI/UX, CMS. CRO, konvertering og optimalisering.

    Skrekkeksempel: «SEO, CRO, UX, UI, design-prosesser, copywriting og atferdsanalyser sørger for at nettsiden din kan oppdateres kontinuerlig, slik at du progressivt får flere besøk og bedre resultater.»

  2. De diffuse: De som bruker unaturilg språk og diffuse ord som egentlig ikke betyr noe som helst.

    F.eks. «Med ambisjoner om å bli den beste digitale støttespilleren til den kreative garde». «Vår prosess gjør at din nettside fungerer for deg og din virksomhet.» «Vi bygger fremtidens nettsider».

  3. De tekniske: De som fokuserer på alt det tekniske og funksjoner. Det kan være snakk rundt wordpress, server, beskyttelse mot skadevare og hacking, bookingløsning, chat/chatbot, hastighet og mobilvennlighet. Disse viser også gjerne fram diverse tester som viser en score for hastighet eller mobilvennlighet osv.

  4. De selvsentrerte: De som skriver innhold om bedriften, og ikke hvordan bedriften kan hjelpe kunden.


Grunnen til at du bør styre unne disse webutviklerene er fordi de har missforstått hva en nettside handler om – å løse problem og oppnå resultater. Hvis du ser noen av tegnene over på nettsiden til webbyrået kommer de til å gjøre samme feil på din nettside. Du bør se etter: De resultatorienterte som er lett å forstå.

Få pristilbud

Ring eller send e-post