Se for deg at 100 personer besøker nettsiden din hver måned, og at en kunde i snitt er verdt 25.000,-
Dårlig nettside
1 av 100 (±1) blir ny kunde = 25.000,-/mnd
Proff nettside
5 av 100 (±2) blir ny kunde = 125.000,-/mnd
Her er 8 måter kundene blir bedre med en nettside:
1. Flere av de riktig type kundene/oppdragene.
2. Kortere salgsprosess, siden kunden vet mer hva de går til.
3. Spar tid ved å slippe kunder som missforstår hva dere driver med.
4. Hvis du f.eks. synes du bruker for mye tid i telefon kan man vektlegge at kunder skal ta kontakt via e-post eller skjema isteden (evt motsatt).
5. Tiltrekk nye ansatte ved å presentere firmaet som en flott arbeidsplass.
6. En nettside bygger tillit og er god kundeservice.
7. Du kan bruke den økte etterspørsel til å justere opp prisen og få mer fortjeneste på jobbene.
8. Kanskje best av alt, du mister mindre kunder til konkurrentene.
Det tar vanligvis en til to uker. Hvor raskt vi kan sette i gang prosjektet avhenger av hvor lang ventelisten er.
En god nettside bør inneholde følgende:
Generelle prinsipper:
Når vi produserer innhold til en nettside spør vi alltid oss selv:
Det er også selvfølgelig veldig viktig at våre kunder kontrollerer at informasjonen er korrekt og stemmer overens med bedriftens identitet og verdier før noe bli publisert.
For oss handler en nettside om å løse problem og oppnå resultater. Vi fokuserer kun på det som faktisk betyr noe for din bedrift og dine kunder. En nettside skal være effektiv, gjennomtenkt og gjennomført slik at både du og dine potensielle kunder kan få en bedre hverdag.
Utviklerene man bør holde seg unna:
Grunnen til at du bør styre unne disse webutviklerene er fordi de har missforstått hva en nettside handler om – å løse problem og oppnå resultater. Hvis du ser noen av tegnene over på nettsiden til webbyrået kommer de til å gjøre samme feil på din nettside. Du bør se etter: De resultatorienterte som er lett å forstå.